Elektrikli otomobillere olan büyük ilgi artarak devam ediyor. Ancak uzmanlar bu ilginin bazı sorunlara yol açacağını söylüyor.

Otomotiv sektöründe son yıllarda adeta elektrikli araç devrimi yaşanıyor. İçten yanmalı araçların yerini elektrikli otomobillere bıraktığı bu dönemde birçok dev şirket, bu doğrultuda dev bütçeli planlarını oluşturdu. Ancak bu gelişim, bazı sıkıntıları da beraberinde getirebilir.
2022’deki büyüme, pil tedarik zincirine yol açacak
Digitimes Araştırma analisti Lin Fenhui, elektrikli otomobil sektörünün bu yıl büyük bir sıçrama yaşayacağını belirtti. Öyle ki raporlara göre bu yıl geçtiğimiz yıla oranla yüzde 100’ü geçen bir üretim sayısına ulaşılacak. Ancak bu duruma araçlarda kullanılacak pil teknolojisi tam olarak hazır değil.

Bilindiği üzere geçtiğimiz dönemlerde elektrikli otomobillerin yaygınlaşamama nedenleri arasında şarj istasyonları ve pil üretimi gösteriliyordu. Yapılan yatırımlarla bu sorun minimum değerlere indirilse de elektrikli araçlara olan talebin hızla artması pil üretiminde kullanılan malzemelerde tedarik zincirlerine yol açabilir.

Dünyada Pil Krizi mi Çıkacak?
Öte yandan analist Lin Fenhui, bu olması muhtemel tedarik zincirinin elektrikli otomobil fiyatlarında artışa neden olabileceğini belirtiyor. Elde edilen verilere göre 2022 sonunda tüm dünyada elektrikli araba sayısı 6,58 milyon adede ulaşacak. Tüm bunlara ek olarak dev şirketler, otomobillerin bataryaları için dev yatırımlarına devam ediyor.

Analist, şu anda dünyada enerji tasarrufu ve emisyon azaltma konusunda pozitif eğilim olduğunu belirtti. Ancak oluşacak pil tedarik zinciri, bu tabloda küçük değişiklere neden olabilir. Zira Mart 2022’deki batarya malzemesi fiyatları, Aralık 2020’ye göre 8 kat artış gösterdi. Görünen o ki daha da büyük artışlar gözlemlenecek.
Yorum yazarak muhabir.com.tr Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan muhabir.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler muhabir.com.tr editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı muhabir.com.tr değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak muhabir.com.tr Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan muhabir.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler muhabir.com.tr editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı muhabir.com.tr değil haberi geçen ajanstır.