Twitter - X'de ki Van Saldırı, Edremit Saldırısı Tagları nedir?

Akşam saatlerinde X sosyal ağında en çok konuşulan konular anlamına gelen trend topik (TT) listesinde Van Saldırı, Edremit Saldırısı tagları dikkat çekti. Kullanıcılar, X sosyal medya ağında Van Saldırı neden TT oldu? Edremit Saldırı neden TT oldu? Van Saldırı ve Edremit Saldırı neden Twitter'da gündem oldu? Sorularının cevabını aramaya başladı.

Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformlarından X’te gündem olan konular kullanıcıların dikkatini çekerken bir o kadar da merak konusu oluyor.

Akşam saatlerinde X sosyal ağında en çok konuşulan konular anlamına gelen trend topik (TT) listesinde Van Saldırı, Edremit Saldırısı tagları dikkat çekti.

X hesaplarını açan kullanıcılar ilk 10 sırada gördükleri Van Saldırı, Edremit Saldırı taglarının ne anlama geldiğini merak etmeye başladı.

Kullanıcılar, X sosyal medya ağında Van Saldırı neden TT oldu? Edremit Saldırı neden TT oldu? Van Saldırı ve Edremit Saldırı neden Twitter’da gündem oldu? Sorularının cevabını aramaya başladı.

Bot (sahte) İçerikler


Tagların içeriğine bakıldığında aslında bir olaya dayandırılmayan, alakasız Twitter’da konuşulan her konunun altına eklenerek gündeme girmiş taglar olduğu görülüyor.

Bu tür taglar, otomatik botlarla TT listesine girilebilirken bu tip gündem dışı TT başlıkları botlarla sağlanabiliyor. TT listesinde görülen başlıklar alakası olmayan konularla kullanıcılar tarafından ilişkilendirildiği için de listede uzun süre kalabiliyor.


“Gündemdekiler” bölümü nasıl çalışıyor?


Twitter kullanıcıları gerçek hayatta gelişen olaylar üzerine tweet attığında ilgili anahtar kelime Twitter trendlerine kolayca girebiliyor. En güncel örnek #deprem. Kolayca listeye girebilen bir diğer örnek de, futbol maçlarına ilişkin kelimeler. Bu tip etiketlerin gerçek hayatta da karşılığı olduğu için bunları organik etiketler olarak sınıflandırabiliriz.

Diğer yanda dernek, şirket ve siyasi partiler Twitter’ın sağladığı bu görünürlük ve gündem belirleme gücünden faydalanmak isteyebiliyor. Organizasyonlar bir kampanya belirleyip bu kampanyayla ilgili belirli anahtar kelimelerin Twitter’daki gündem listesine girmesini hatta gerçekten gündem haline gelmesini sağlayabiliyor. 

Fakat bunu organik şekilde yapmak, yani özgün kullanıcıların üzerinde ortaklaştığı bir gündem yaratmak efor isteyen ve çoğu zaman pahalı bir iş. Bu yüzden kampanyalar genellikle sahte hesaplar tarafından başlatılıyor ya da destekleniyor. Bu durumda Twitter’ın platform manipülasyonuna ilişkin ana kuralı çiğneniyor: “Birden fazla, birbirini veya üçüncü bir şahsı/anlatıyı destekleyen hesap açıp tek elden kontrol ederek kamuoyunu yanıltamazsınız.”

Çoklu hesap kullanımıyla gündem listesine taşınan etiketlere suni gündem (fake tt) veya sahte trend diyoruz.

Bot Kullanmak Kullanım Koşullarına Aykırı

Twitter Trends (TT) listesine girmek için bot kullanımı veya diğer manipülasyon yöntemleri, Twitter'ın kullanım koşullarına aykırıdır.

Sosyal medya platformlarında organik büyüme ve etik kullanım önemlidir. Platformların kullanım koşullarını ihlal etmek, hesapların kapatılması veya diğer yaptırımlarla sonuçlanabilir. Bu tür manipülasyonlar, güvenilirlik ve hesap bütünlüğü açısından da riskli olabilir.

Bakmadan Geçme