Dünyanın En Değerli Markası Yeniden Apple
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın "Dünyanın En Değerli 500 Markası Çalışmasında", 516,6 milyar dolar marka değeriyle Apple ilk sırada yer aldı.
Geçen yıl zirveyi Amazon'a kaptıran Apple, 1 yıllık aradan sonra yeniden tahtına kavuştu.
Apple'ı, 340,4 milyar dolar marka değeriyle Microsoft, 333,4 milyar dolarla Google takip ederken, yapay zeka yatırımlarıyla tanınan NVIDIA, yüzde 163 ile marka değerini en çok artıran şirket oldu. Türk markaları ise 500 markanın yer aldığı listeye giremedi.
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan "Global500 - Dünyanın En Değerli 500 Markası 2024" çalışması sonuçlandı.
Araştırma verilerine göre, değerini geçen yıla göre yüzde 74 artırarak 516,6 milyar dolara çıkaran Apple "dünyanın en değerli markası" oldu.
2021 ve 2022 yıllarında gerçekleştirilen araştırmada da listenin zirvesinde yer alan Apple, geçen yıl tahtını Amazon'a kaptırmıştı.
Listede 308,9 milyar dolarla Amazon 4'üncü, Güney Koreli Samsung 99,4 milyar dolarla 5'inci, perakende şirketi Walmart 96,8 milyar dolarla 6'ncı, Çinli Tiktok 84,2 milyar dolarla 7'nci, ABD'li Facebook 75,7 milyar dolarla 8'inci, Deutsche Telekom 73,3 milyar dolarla 9'uncu, Çinli Banka ICBC 71,8 milyar dolarla 10'uncu sırada yer aldı.
Tablonun en altında yer alan markanın değeri 4,8 milyar doları bulurken, bu rakama ulaşamadığı için Türk markaları sıralamada bu yıl da yer almadı.
Ülkeler Bazında ABD Lider
Araştırma sonuçlarına göre, ülkeler sıralamasında ABD açık ara farkla önde yer aldı. Global 500 listesindeki şirketlerin 203'ünü ABD'li firmalar oluşturdu. Listede Çin’den 65, teknoloji devi Japonya’dan 33, Fransa’dan 32, Almanya’dan 28 ve İngiltere’den 20 marka yer aldı
Markaların sektörlere göre dağılımında ise bankacılık sektörü 71, perakende sektörü 53, teknoloji sektörü 49 şeklinde sıralandı.