Bayramda Öğünleri Artırırken Dikkat!

Fatma Nur Ciğer

23-05-2020 00:57

Ramazan ayı geldi geçti bile. Kimimiz hem karantina hem de uzun süren açlık sonrası sağlıksız beslenme ve hareketsizlik sebebiyle kilo aldı, kimimiz ise bunları avantaja çevirip sağlıklı beslenerek vücudunu arındırıp dinlendirdi. Peki uzun süren açlıktan sonra normal beslenme düzenine nasıl geçmeliyiz?

Hepimizin bildiği gibi bu bayram Korona Virüs sebebiyle evlerimizde geçireceğiz. Bu nedenle bayram gezmeleri de olmayacak. Yapılan çeşit çeşit ikramlar, ‘Hayır’ diyemediğiniz durumlar ve bolca tüketilen başta baklava olmak üzere şekerli tatlılardan uzak olacağız. Bunu fırsat bilerek evde sütlü tatlılar tercih etmek bu durumu avantaja çevirmenizde yardımcı olacaktır. Ayrıca gün içerisinde oluşan tatlı isteğini bastırmak için günlük tüketmeniz gereken ortalama 2-2,5 litre suyun 1 litresini aromalı su(tarçın, nane ve limon aromalı gibi) olarak tüketebilirsiniz. Günlük 1 su bardağı maden suyu da beslenmenize ekleyebilirsiniz.

Ramazan’da alıştığımız beslenme düzeninden gün içerisinde artan öğünlere geçerken hızlı bir şekilde günlük 5-6 öğüne çıkarmak yerine yavaş yavaş yeni beslenme düzenine alışmak hızlı kilo alımı ve sindirim problemlerinin önüne geçmek için önemlidir.  Bayramda hafif bir kahvaltı ile başlayarak gün içerisinde meyve, yoğurt, sütlü tatlı veya kuru yemiş tükettiğiniz bir ara öğün ve yanında bol salata tükettiğiniz bir akşam yemeği ile günü tamamlayabilirsiniz. İlerleyen günlerde öğün sayısını artırabilirsiniz. Öğle yemeğinde et, tavuk, balık gibi proteini yüksek öğün akşam yemeğinde ise sebze yemeği tüketmeniz daha rahat bir sindirim sağlayacak uyumu kolaylaştıracaktır.

Ve son olarak evdeyiz diye sporu ihmal etmeyelim. Birkaç basit temel hareketle de olsa hareket edelim. Şimdiden herkese hayırlı, bereketli ve sağlıklı bayramlar diliyorum.

Diyetisyen Fatma Nur Ciğer